Skip to main content

Reforma vzdělávání21

Reforma vzděláváníF-CITACE

Martin Majcík

odborný asistent, Ústav pedagogických věd Masarykovy univerzity
„Pro budoucí generace je důležité, aby škola uměla vytvářet bezpečné prostředí, které nabízí příležitosti k učení a dává žákyním a žákům možnost diskutovat, přemýšlet a učit se z vlastních chyb.…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Martin Fico

odborný asistent, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
„Jeden ze zásadních problémů ve školství je už evergreen – platy neodpovídající náročnosti a velké odpovědnosti vyplývající z učitelského povolání. Považuji za nezbytné, aby platy odpovídaly platům vysokoškolsky vzdělaných lidí,…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Iveta Jelenová

advokační expertka organizace Začni učit!
„Nedostatek učitelů ohrožuje kvalitu vzdělávání, budoucnost dětí a v důsledku i celou společnost. Dlouhodobě chybí politická vůle udělat ze školství skutečnou prioritu. Bez dostatku kvalitních učitelů nelze žádnou reformu uskutečnit.…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Nikola Šrámková

analytička, EDUin
„Problémy ve školství jsou komplexní a nemají rychlá řešení. Důležité je, aby se vzdělávání stalo skutečnou prioritou státu a aby na tom panovala celospolečenská shoda. Vzdělávání totiž zásadně ovlivňuje soudržnost,…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Ondřej Neumajer

vedoucí oddělení digitalizace ve vzdělávání, NPI ČR
„Školství je příliš komplexní, složitý a vzájemně propojený svět, aby mu pomohla jediná, byť úspěšná aktivita. Co by zásadně pomohlo, je úspěšná realizace tří reforem, které aktuálně už probíhají. Shodli…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Miroslav Lávička

rektor Západočeské univerzity v Plzni
„Je třeba zvýšit prestiž učitelů, modernizovat rámcové vzdělávací programy a zlepšit digitální infrastrukturu. Školy musí posílit podporu žákům se speciálními potřebami, rozvíjet talenty a výuku propojit s praxí. Důležité je…