Skip to main content

Reforma vzdělávání15

Reforma vzděláváníF-CITACE

Klára Šeďová

profesorka, Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
„My máme v oficiálních strategických dokumentech dobře pojmenováno, čeho chceme ve školství dosáhnout – poskytovat mladým lidem kompetence potřebné pro život, dbát na jejich well-being a zajistit rovnost ve vzdělávání.…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Petr Hlaďo

zástupce vedoucího, Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
„Škola by měla být průvodcem v nejistém světě, nikoli skladištěm vědomostí. Klíčové je rozvíjet schopnost adaptace, tvořivé myšlení a spolupráci, učit se hledat souvislosti a nacházet směr tam, kde žádná…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Radka Wildová

vrchní ředitelka sekce vysokého školství, vědy a výzkumu, MŠMT
„České školství musí být skutečnou prioritou. Klíčová je stabilizace reforem s důrazem na vyhodnocování dopadů, dokončení reformy přípravy učitelů, péče o pracovní podmínky všech aktérů, efektivní internacionalizace a systémová podpora…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Jan Zeman

analytik vzdělávání, PAQ research
„Potřebujeme měřit výsledky žáků, abychom věděli, jaké reformy fungují nebo kde je potřeba více doučování. Dále je nutné, aby všichni žáci psali Jednotné přijímací zkoušky a až poté si vybrali…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Martin Majcík

odborný asistent, Ústav pedagogických věd Masarykovy univerzity
„Pro budoucí generace je důležité, aby škola uměla vytvářet bezpečné prostředí, které nabízí příležitosti k učení a dává žákyním a žákům možnost diskutovat, přemýšlet a učit se z vlastních chyb.…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Martin Fico

odborný asistent, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
„Jeden ze zásadních problémů ve školství je už evergreen – platy neodpovídající náročnosti a velké odpovědnosti vyplývající z učitelského povolání. Považuji za nezbytné, aby platy odpovídaly platům vysokoškolsky vzdělaných lidí,…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Iveta Jelenová

advokační expertka organizace Začni učit!
„Nedostatek učitelů ohrožuje kvalitu vzdělávání, budoucnost dětí a v důsledku i celou společnost. Dlouhodobě chybí politická vůle udělat ze školství skutečnou prioritu. Bez dostatku kvalitních učitelů nelze žádnou reformu uskutečnit.…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Nikola Šrámková

analytička, EDUin
„Problémy ve školství jsou komplexní a nemají rychlá řešení. Důležité je, aby se vzdělávání stalo skutečnou prioritou státu a aby na tom panovala celospolečenská shoda. Vzdělávání totiž zásadně ovlivňuje soudržnost,…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Ondřej Neumajer

vedoucí oddělení digitalizace ve vzdělávání, NPI ČR
„Školství je příliš komplexní, složitý a vzájemně propojený svět, aby mu pomohla jediná, byť úspěšná aktivita. Co by zásadně pomohlo, je úspěšná realizace tří reforem, které aktuálně už probíhají. Shodli…