Skip to main content

Reforma vzdělávání21

Reforma vzděláváníF-CITACE

Jana Straková

výzkumnice, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
„Myslím, že by bylo dobré, kdyby si tvůrci vzdělávacích politik na národní i lokální úrovni důsledněji kladli otázku, kde leží veřejný zájem a zda jimi navrhovaná a realizovaná opatření tento…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Leona Gergelová Šteigrová

ředitelka odboru Kurikulum a další vzdělávání, Národní pedagogický institut
„Naše školství musí reagovat na výzvy a trendy, které současná doba přináší. A které mnohdy složitě zvládáme i my, dospělí. Umělá inteligence. Udržitelnost. Geopolitická situace. Atd. Nové rámcové vzdělávací programy…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Kateřina Machovcová

výzkumnice, Psychologický ústav AV ČR
„České školství potřebuje nastavení na změnu – spolupráci, sdílení zkušeností a ochotu kriticky vyhodnocovat nové podněty. Vzdělávání je živý proces a největším rizikem je ustrnout v neměnných představách. Problémy často…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Karla Brücknerová

zástupkyně vedoucího ústavu, Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
„České vzdělávání má na čem stavět. Máme mnoho skvělých učitelů, jasnou Strategii 2030+ i kvalitní výzkum. Jenže ti, co ve vzdělávání dělají svoji práci nejlépe, se často cítí izolovaní a…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Radko Sáblík

ředitel Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia
„Podle výzkumů až 85 % našich rozhodnutí děláme na základě emocí a jen 15 % na základě dat a faktů. Pojďme před volbami do Poslanecké sněmovny zklidnit emoce, zamysleme se,…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Zuzana Šalamounová

proděkanka pro studium učitelských programů a celoživotní vzdělávání, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
„Jsme na začátku přechodu na nové rámcové vzdělávací programy, na jejichž základě si školy budou vytvářet své vlastní školní vzdělávací programy – tedy rozhodovat o tom, co, kdy a jak…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Klára Šeďová

profesorka, Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
„My máme v oficiálních strategických dokumentech dobře pojmenováno, čeho chceme ve školství dosáhnout – poskytovat mladým lidem kompetence potřebné pro život, dbát na jejich well-being a zajistit rovnost ve vzdělávání.…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Petr Hlaďo

zástupce vedoucího, Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
„Škola by měla být průvodcem v nejistém světě, nikoli skladištěm vědomostí. Klíčové je rozvíjet schopnost adaptace, tvořivé myšlení a spolupráci, učit se hledat souvislosti a nacházet směr tam, kde žádná…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Radka Wildová

vrchní ředitelka sekce vysokého školství, vědy a výzkumu, MŠMT
„České školství musí být skutečnou prioritou. Klíčová je stabilizace reforem s důrazem na vyhodnocování dopadů, dokončení reformy přípravy učitelů, péče o pracovní podmínky všech aktérů, efektivní internacionalizace a systémová podpora…
Reforma vzděláváníF-CITACE

Jan Zeman

analytik vzdělávání, PAQ research
„Potřebujeme měřit výsledky žáků, abychom věděli, jaké reformy fungují nebo kde je potřeba více doučování. Dále je nutné, aby všichni žáci psali Jednotné přijímací zkoušky a až poté si vybrali…